3 lecții învățate de la Facebook pentru un business mai bun

în Social Media

Dacă acum zece ani toată lumea era pe hi5 și comunica pe Yahoo Messenger, azi, primul instinct pe care îl avem când intrăm pe internet este de a accesa Facebook-ul. Suntem atât de obișnuiți cu el și într-o oarecare măsură atât de dependenți de el, încât îl purtăm cu noi în buzunar, pe telefon și îl accesăm ori de câte ori există un timp mort în programul nostru.


Așteptăm liftul, intrăm online. Suntem într-o cafenea cu prietenii, iar discuția a devenit neinteresantă – intrăm pe Facebook. Am văzut ceva amuzant scris în ziar, îi facem poză și postăm pe Facebook. Mergem într-o excursie, toți prietenii noștri știu unde am fost, ce am făcut și ce am mâncat. Bineînțeles, de pe Facebook. Citim un articol care ne pare plicitisitor, imediat schimbăm tab-ul și intrăm pe Facebook.

Facebook va face parte, cel puțin pentru încă doi-trei ani, din viață noastră și el încă reprezintă mediul cu cel mai mare număr de utilizatori din online. Sau dacă vreți cu cel mai mare număr de posibili (a se citi viitori) clienți.

Ce lecții putem învață de la cea mai mare rețea de socializare din lume, despre cum se face un business de succes?

Înțelege dorințele și fricile clienților tăi

V-ați întrebat de ce există un buton de „Like” dar nu și un buton de „Dislike”?

Dincolo de răutățile generale ale oamenilor, lipsa unui astfel de buton vine ca o plasă de siguranță. Cel mai rău lucru care se poate întâmpla este să nu primești like-uri. Ceea ce este infinit mai bine decât să fii supus unei ploi de „dislike-uri”.

A înțelege nevoile consumatorilor înseamnă a le percepe atât dorințele, cât și fricile și a acționa în direcția primelor, diminuând efectul temerilor.

Când vine vorba de produsul tău, care este nevoia pe care o rezolvă? Și apoi, care sunt temerile pe care le au clienții tăi în raport cu produsul tău? Spulberă acele temeri și promovează soluția pe care o oferă produsul tău. Folosește-te de Facebook pentru aceasta, făcând demonstrații simple, utile, fie prin video-uri scurte, fie prin poze în directă legătură cu activitatea ta și clienții tăi. Fii relevant pentru nevoia lor, nu-i distra doar.

Apreciază-ți clienții

Succesul rețelei de Social Media vine dintr-o înțelegere exactă a comportamentului uman și a nevoilor noastre: dorință de a fi văzuți (dezvoltată într-o mică sau mai mare măsură, la fiecare persoană în parte) și dorința de a fi apreciați.

Clienții tăi, pentru că folosesc produsul tău, merită apreciați. Iar motivul pentru care să faci asta este pentru că te-au ales pe tine dintr-o mulțime de alte branduri care oferă aceeași soluție. Sunt o mulțime de moduri în care să le arăți aprecierea și să le câștigi loialitatea.

Aici revenim puțin la Facebook pentru că rețeaua face atât de accesibilă câștigarea încrederii clienților tăi. Arată-le clienților tăi că îi apreciezi răspunzând la mesajelor sau la comentariile lor în cel mai scurt timp posibil. O relație de lungă durată se construiește pe comunicare. Iar un răspuns prompt, deschis este o modalitate accesibilă de a arată că îți pasă și de a-ți crește nivelul de engagement (de interacțiune) în online.

Ține minte: pagina ta de brand este în aceeași măsură acolo pentru promovarea ta și a produselor tale, cât există pentru satisfacerea nevoilor clienților tăi. Folosește secțiunea de comentarii – ea există ca tu să poți da replica potrivită, care poate transformă un client nemulțumit într-un client loial.

Lucrurile se schimbă

Acum 11 ani în Statele Unite ale Americii se lansa Thefacebook și arăta așa:

old-style-facebook-layout-design-2004-first-face-book-amazing-1

De-a lungul anilor, Facebook a investit în recrearea și regândirea platformei lor sociale pentru a ține pasul nu doar cu competiția, ci și cu nevoile utilizatorilor, testând și integrand elemente noi, care azi ne par atât de naturale în compoziția unei pagini și care nu existau acum un deceniu.

Down-the-line

Brandul tău deși trebuie să-și păstreze valorile, el trebuie să fie actual, prezentat și împachetat într-un mod atractiv. De aceea este important să te folosești de toate metodele accesibile de promovare ca să le aduci aminte clienților tăi că ești relevant pentru ei, fie că ai un business de 25 de ani, sau ai un start-up fondat anul trecut.

Într-un interviu din 2012, Mark Zuckerberg spunea:

„Metoda Hacker-ului este o abordare care implică îmbunătățire continuă. Hackerii cred că orice lucru poate fi îmbunătățit”.

Tu cum îți îmbunătățești business-ul?

Facebook funcționează chiar și după un deceniu pentru că a știut să rămână relevant dorințelor utilizatorilor săi, răspunzând acelor câtorva nevoi intrinseci de bază ale oamenilor.

  • Raportează-te la dorințele clienților tăi, dar și la temerile lor
  • Câștiga loialitate arătând apreciere
  • Adaptează-te în mod constant dar nu-ți modifica esența

Învață de la cei mai buni, pentru ca la rândul tău să fii mai bun. Aplică aceste trei principii iar imaginea brandului tău și business-ul tău vor avea doar de câștigat.

Trimite comentariul

÷ 2 = unu