Despre brand,
un penis în zăpadă și social media

în Branding, Social Media

Pentru unii e poate deja old news, pentru alții e irelevant, iar pentru câțiva, cei pasionați de branding, este important să înțeleagă de ce următoarea întâmplare este un model de good practice în social media și cum o pot urma.


 

Câțiva angajați ai liniei aeriene Ryanair, într-una din obișnuitele lor seri de transportat bagaje de la și înspre avion, au desenat în zăpadă, în glumă sau poate frustrați de volumul mare de muncă, un penis.

234234

Imaginea pe care o vedeți mai sus a făcut în cel mai scurt timp înconjurul internetului. Dar în loc să fie oameni dați afară sau compania aeriană să intre într-o criză de imagine, cineva s-a gândit să răspundă printr-un tweet:

Echipajul nostru de la sol deși excelează în ture de transport ale bagajelor de 25 de minute, arta nu este punctul lor forte, după cum se vede au uitat să deseneze aripile avionului lor din zăpadă.

Un raspuns mai bun, venind din partea unui brand, nici că se putea. De ce?

Pentru că e uman

Brandurile, în lupta lor pentru inima (și buzunarul) consumatorului, și-au pierdut personalitatea. Au uitat, printre altele, o caracteristică esențială pentru oameni: umorul.

În cazul de față, Ryanair a dovedit că încă înțelege oamenii. Prin acel tweet a demonstrat că știe ce înseamnă să fie uman, că știe să comunice la un nivel personal și că își înțelege atât angajații, cât și clienții.

Personalitatea și o voce umană se pot construi pas cu pas. Fie printr-o imagine, printr-un gest, un comentariu sincer pe pagina de facebook sau chiar un tweet.

Pentru că e smart

Modul în care au redirecționat subiectul discuției spre brand a fost perfect. Ceea ce este în mod evident un penis uriaș în zăpadă, a devenit printr-o alegere potrivită de cuvinte o operă de arta neterminată. Cu puțină valoare artistică, dar cu un indice ridicat de brand awareness. Aici aș vrea să adaug că puterea răspunsului Ryanair nu stă doar în istețimea lui, ci și în sinceritatea lui și doza exactă de auto-ironie.

Nu funcționează pentru toți, dar uneori puțină cenușă în cap te scapă de multe neplăceri.

E imediat

Social media permite tuturor brandurilor să interacționeze cu consumatorii, să ia pulsul și să măsoare activatea lor în timp real. De ce prea puține branduri fac asta? Nu știu. Dar este important ca răspunsul unei companii fie la un comentariu sau o critică (în special la o critică) să fie imediat. Asta demonstrează implicare și interes din partea brandului pentru cumpărătorul simplu.

Concluzie

Fii uman, fii deștept, dar nu fă pe deșteptul, fii prompt și sincer, iar oamenii te vor aprecia și vor fi mult mai dispuși să aleagă brandul tău, produsul sau serviciile tale în defavoarea competiției.

Trimite comentariul

6 × = doisprezece