Mascote de brand Jucărie sau purtătorul de cuvânt al companiei?

în Branding, Marketing

O mascotă va avea succes doar dacă o vei trata asemenea unei entități vii, care are personalitate, atitudine, stil și poveste proprie.


În această eră a digitalului, a rețelelor de socializare și a formatorilor de opinie care strâng sute sau chiar mii de like-uri datorită postărilor acido-amuzante, mai este oare loc pentru mascotele de brand? Mai are rost să investești bani și timp în a crea un animăluț de pluș sau un personaj animat, care să transmită publicului valorile companiei tale? Răspunsul este da, deoarece mascotele dau o față umană afacerii tale. Evident că există anumite ingredientele care transformă o jucărie într-un personaj simpatic și îndrăgit, pe care toți îl doresc în fotografiile de vacanță. Consideră mascota ca fiind o entitate vie, care are personalitate, atitudine, stil și poveste proprie.

Transmite-ți valorile prin personalitatea mascotei

O mascotă este cu adevărat eficientă, atunci când reușește să demonstreze că este un personaj de sine stătător, care are puterea de a crea o legătură personală între compania ta și clienți. Un tigru săltăreț cu bandană, care mănâncă cereale la micul dejun sau o alună îmbrăcată elegant, cu replici super-extra-mega amuzante și un debit verbal pe măsură, au determinat mii de oameni să cumpere în cantității enorme produsele pe care le promovau. Mai mult de atât, au creat amintiri puternice imposibil de uitat.

brand mascot tony the tiger3

Personalitatea mascotei se construiește plecând de la obiectivele companiei tale și de la imaginea pe care dorești să ți-o construiești. Un personaj simpatic, cu simțul umorului dezvoltat îți va oferi mai multă flexibilitate în exprimare. În acest fel, vei putea face mai accesibile și interesante ofertele tale, fără a plictisi cu detalii tehnice publicul. De asemenea, mesajul companiei tale poate fi transmis mult mai ușor, deoarece majoritatea mascotelor folosesc un limbaj simplu și direct. Rața de la Aflac a reușit să câștige multă faimă pentru compania americană de asigurări, datorită atitudinii sale, fără a fi nevoită să spună prea multe.

Ieși din anonimat prin aspectul mascotei

Consumatorii sunt bombardați zilnic cu imagini ale personajelor special create pentru reclame. Așadar, este foarte important să îți creezi un personaj colorat, care să iasă în evidență și să le amintească de îndată cumpărătorilor de brand-ul tău. Elefantul Manole place publicului datorită zâmbetului larg și a staturii impresionante.

Blana roz, tricoul galben și șortul negru ai iepurașului de la Duracell l-au transformat într-unul dintre cele mai populare personaje. Culorile lui Dino Danonino duc de îndată cu gândul la lumea veselă a copilăriei. Gigantul jumătate fantomă, jumătate anvelopă care reprezintă Michelin este la rândul său greu de ignorat.

Important este să identifici acel element care diferențiază și care reușește să transmită calitățile produsului tău. Nu degeaba poartă Mister Proper un tricou alb imaculat.

Fii imposibil de uitat prin numele mascotei

Numele personajului care îți va reprezenta compania este foarte important. Alge unul ușor de ținut minte, dar care să potrivească cu imaginea pe care dorești să ți-o creezi în rândul consumatorilor. Cu toții îi știm pe Ronald, Mr. Muscle, Felix the Cat sau Quicky deoarece putem stabili legătura existentă între nume și calitățile produsului promovat. Quicky înseamnă viteză și energie, în timp ce Felix vrea să transmită bucuria pisicilor care consumă respectivul produs.

Exemple negative sunt însă destule și trebuie luate în considerare pentru a evita greșelile altora. Wenlock și Mandeville au fost mascotele create pentru Jocurile Olimpice de vară, care au avut loc la Londra, în 2012. Numele lor au fost catalogate drept confuze, neavând nimic în comun, nici cu evenimentul sportiv, nici cu orașul în care s-a desfășurat. Chiar dacă și urâtul își are estetica sa, nu este cazul să apelezi la nume care să îți îndepărteze publicul, chiar și atunci când creezi personaje negative. Mr. Mucus, creat de Mucinex a fost considerat de numeroși cumpărători ca fiind agresiv și având un nume dezgustător.

Invadează spațiul virtual cu mascota ta

Mascotele sunt din ce in ce mai vizibile în mediul online și pe rețelele de socializare. Millidge și Doig de la Orange au propria pagină, prin intermediul căreia interacționează cu fanii și le împărtășesc ultimele noutăți. Studiile și cercetările de piață ne arată că mascotele sunt mult mai eficiente în mediul online decât persoanele celebre.

brand mascots m&m

Consumatorii preferă să interacționeze cu un personaj drăguț, precum GEICO Gecko, a cărui prezența online este percepută ca fiind una foarte autentică. Mascotele sunt percepute ca fiind mijloace mai puțin agresive, prin intermediul cărora să îți vinzi produsele. Nu e cazul să mai stai pe gânduri, de vreme ce mulți apreciază personajele hazlii cum sunt bomboanele M&M, cu pozele și citatele lor inspiraționale.

Știi că ai ales mascota de brand reușită dacă aceasta are un look atractiv, care iese din tipare și este ușor de ținut minte. Evident, dacă nu acorzi atenție detaliilor, ai mari șanse să te alegi cu o mascotă, care în loc să îți atragă clienții îi înspăimântă, determinându-i se să gândească de zece ori înainte de a-ți lua în considerare oferta.

Trimite comentariul

optzeci noua − = optzeci sase