Promovare prin Instagram un nou canal de comunicare pentru branduri

în Social Media

Cu toții suntem mai mult decât familiarizați cu proverbul „o imagine valorează cât o mie de cuvinte”. Chiar dacă este un clișeu, trebuie să recunoaștem că există anumite sentimente și stări, greu, dacă nu chiar imposibil de redat în cuvinte. Esența anumitor lucruri este mult mai ușor de surprins în imagini; este suficient să ne gândim la cele mai faimoase picturi create vreodată de om.


În acest fel, a prins contur Instagram, un canal de comunicare „cool”, cu sute de milioane de utilizatori activi, unde poți posta poze și videoclipuri, ca să te promovezi și de ce nu să te și distrezi un pic. Ușor de utilizat și pe un trend ascendent, este probabil cea mai personală dintre platformele mobile. Mai mult, are un potențial enorm de a conecta într-un mod mult mai intim utilizatorii, de brand-ul tău. Conținutul este mai ușor de distribuit, înțeles și are un caracter mai universal, în comparație cu alte platforme de socializare. Poveștile vizuale au fost duse la rang de artă pe Instagram.

Acum, hai să vedem cum poți utiliza acest canal de comunicare într-un mod util pentru brandul tău, stârnind interesul unui număr cât mai mare de persoane!

Începe de la obiective clare

Înainte de toate, gândește-te și stabilește ce anume îți dorești să facă Instagram pentru tine. Nu ai cum să dezvolți o strategie de succes, dacă nu știi unde vrei să ajungi. Pozele postate doar de dragul de a avea activitate, nu îți vor aduce niciun beneficiu, din contră pot dăuna imaginii tale, deoarece transmit ideea de amatorism, superficialitate și lipsă de interes în a comunica pertinent cu publicul țintă. Instagram-ul s-a dovedit a fi un canal extrem de eficient, pentru a crește gradul de implicare și loialitatea clienților, vânzările și vizibilitatea unui brand sau produs.

Pozele sunt mesajul pe care vrei să îl transmiți

Acordă maximă atenție pozelor pe care le postezi. Acestea trebuie să corespundă brandului tău și să îți evidențieze valorile. Imaginile cu animăluțe nu își au locul dacă dorești să promovezi un restaurant, iar cafeaua de ieri dimineață nu are ce căuta printre instantanee, care încearcă să câștige notorietate pentru un brand de bijuterii. Multe afaceri de gen B2C folosesc Instagram-ul pentru a-și face cunoscute produsele, în timp ce companiile de tip B2B se axează pe promovarea culturii companiei sau pe recrutare.

Odată mesajul stabilit, este timpul să te gândești la conținutul imaginilor și al clipurilor. Unele companii optează pentru partea practică, postând tutoriale pentru a explica modul de utilizare al produselor comercializate, în timp ce altele preferă o abordare mai abstractă și creează adevărate povești vizuale, având drept erou principal mascota companiei sau produsele comercializate. Frooti, cea mai mare companie indiană care comercializează suc de fructe, are unul dintre cele mai atractive conturi Instagram, cu postări zilnice, ingenioase și foarte colorate. Utilizatorii au apreciat mult imaginea cu un fruct de mango și umbra sa în forma unei sticle de Frooti, sau cea cu un peisaj deșertic reflectat într-un lac sub forma unui peisaj polar.

În funcție de obiective și publicul țintă, stabilește-ți un mesaj clar și apoi transmite-l în toate postările tale. Te sfătuim să nu te limitezi doar la poze. Folosește clipuri pentru a-ți dinamiza profilul. Un video este o unealtă prețioasă, deoarece poate fi utilizat pentru a angrena fanii, a creștere numărul de „followers” și traficul. Fiind vorba de un canal vizual, un clip îți poate aduce mesajul și povestea la viață.

Pe Instagram ai la dispoziție doar câteva secunde, poate chiar și mai puțin ca să impresionezi. Prin urmare, este important să știi cum să atragi atenția. Whole Foods Market ne oferă un bun exemplu în acest sens: imaginile cu feluri de mâncare apetisante, dispuse artistic sunt însoțite de rețete ușor și rapid de realizat.

Nu utiliza Hashtag-urile la întâmplare

Pozele și clipurile interesante te vor ajuta să comunici mai ușor cu publicul pe care îl ai deja, dar pentru a câștiga mai mulți „followers” ai nevoie de hashtag-uri eficiente, care să îți facă imaginile vizibile, pentru cei care caută poze în funcție de anumite cuvinte cheie. Termenii cei mai populari s-ar putea să nu aibă nicio legătură cu brandul tău, iar utilizarea lor nu îți va aduce publicul cu adevărat interesat să îți cumpere produsul sau serviciul. Vei obține efectul dorit dacă vei folosi cele mai relevante hashtag-uri, care îți descriu brand-ul și sunt căutate de utilizatorii Instagram.

Comunică cât mai mult posibil

O bună strategie de promovare implică mai mult decât postări foto-video. Fii tu cel care începe interacțiunea cu publicul pentru a fi remarcat. Comentariile tale vor fi citite, iar cei cărora îți faci timp să le răspunzi personal vor ține minte acest lucru. Chiar dacă Instagram este axat în principal pe vizual, acest lucru nu înseamnă că poți trata superficial cuvintele și formulările. Imaginile contează, dar cumpărătorii vor avea mult mai multă încredere în tine, dacă acestea sunt însoțite și de un text scurt și relevant.

Staples, cel mai mare retailer de produse pentru birou, interacționează foarte mult cu publicul său prin intermediul întrebărilor și al „call-to-actions” inserate în textele care însoțesc imaginile. Un număr foarte mare de comentarii a strâns o imagine cu o serie de „emojis”, însoțită de următorul text: „Așa arată o zi din viața noastră. Cum este a ta? Spune-ne cu ajutorul emoji-urilor!”

Organizează concursuri pentru popularitate

Poți utiliza Instagram pentru concursuri antrenante, care să te ajute să câștigi faimă și un număr mai mare de fani. Ai posibilitatea să fii cât de creativ vrei și să vii cu aproape orice concept de joc. O metodă simplă, dar eficientă presupune condiționarea participării de postarea unui „comment” sau de aprecierea unei imagini. Extrem de apreciate sunt concursurile de fotografii. „Selfies” sunt omniprezente pe această platformă, multe companii utilizând acest aspect în avantajul lor. Astfel, concurenții sunt rugați să posteze fotografii în care ei utilizează produsele companiei. Un mare succes l-a avut concursul #CaptureEuphoria organizat de către Ben and Jerry’s, unul dintre cei mai mari producători de înghețată din Statele Unite. Compania le-a cerut participanților să trimită instantanee surprinse în timp ce savurau unul din numeroasele produse Ben and Jerry’s. Traficul pe pagina de Instagram a companiei a crescut cu 22% în perioada derulării concursului.

Multe companii preferă și concursurile de ”hashtag-uri”, deoarece este o modalitate simplă, prin intermediul căreia fanii ajung să interacționeze cu brand-ul. Participanții postează o poză pe platformă, apoi o etichetează cu un ”hashtag” ales de tine. Pozele sunt apoi grupate într-o galerie pe site-ul sau pe pagina ta de Facebook, iar pe Instagram vor apărea într-un singur „stream”. Un concurs foarte apreciat a fost cel organizat de Heineken, care împreună cu agenția Wieden+Kennedy a organizat prima vânătoare de comori interactivă pe Instagram. Echipa a postat pe contul Heineken, poze realizate în punctul de plecare al vânătorii. Participanții au trebuit să descifreze indiciile și să aplice un „hashtag” răspunsului corect. Câștigătorul a primit bilete la finala US Open.

Prezintă fața umana a afacerii tale cu Instagram Stories

Probabil că în ultimele săptămâni ai auzit multe despre Instagram Stories, funcția lansată pentru a combate popularitatea crescândă a Snapchat și a permite utilizatorilor să distribuie mai mult conținut, fără a fi preocupați în mod excesiv de obținerea imaginii perfecte, deoarece totul dispare în 24 de ore. Poți să îți spui povestea în imagini statice sau în video-uri cu durata de 10 secunde, și apoi să utilizezi opțiunile de editare ca să adaugi un plus de originalitate conținutului tău. Stories oferă mai multe oportunități pentru companii și afaceri de a intra în contact cu fanii. Permite-le celor care te urmăresc să îți cunoască echipa sau să vadă momente din activitatea voastră zilnică!

Folosește funcția și pentru a aminti comunității de diversele evenimente pe care le organizezi, astfel încât să mai obții câteva înregistrări de ultim moment. Dacă te-ai hotărât să organizezi un concurs, poți să anunți regulile prin intermediul Stories. Brand-urile pot beneficia mult dacă folosesc în mod inteligent postările din feed-ul principal, cu cele de scurtă durată din Stories, obținând în acest fel un plus de încredere și o rata mai mare a „engagement-ului”.

Popularitatea Instagram este într-o continuă creștere și ar fi păcat să pierzi această oportunitate de promovare, doar pentru că trebuie să ieși din zona ta confort și să încerci ceva nou. Nu este o exagerare să afirmăm că opțiunile sunt nelimitate pe această platformă.

Trimite comentariul

nouazeci ÷ cincisprezece =