Restaurantele și rețeta succesului în social media

în Social Media

Cu toții am auzit, am văzut și am citit povești de succes în social media. Povești neașteptate de cele mai multe ori, care au avut ca rezultat explozii în numărul de fani și share-uri, creșterea vânzărilor și a reach-ului de la o zi la alta.


Dar, pentru cele mai multe branduri (care nu au bugete de mii de euro de investit lunar), acestea sunt evenimente sporadice, fără efecte pe termen lung (există bineînțeles și excepții, branduri care și-au premeditat succesul în social media, dar nici măcar ei nu erau pregătiți pentru ceea ce a urmat).

Pentru cei care nu au șansa de a fi brandul potrivit la timpul potrivit, există o altă speranță, iar ea poartă numele de Perseverență.

Social media este un maraton, niciodată un sprint.

Un maraton presupune în primul rând continuitate. Acea perseverență, încăpățânare dacă vreți, de a nu ceda, de a merge mai departe. Dar această continuitate nu trebuie să fie monotonă de aceea ține cont de primul sfat.

Oferă conținut proaspăt și nou

La fel ca o pizza abia scoasă din cuptor, postările tale trebuie să fie delicioase, gustoase și creative, gata să fie degustate și date mai departe, împărțite cu prietenii. Pentru că o mâncare bună o recomanzi și altora, la fel și postările pe Facebook.

Ține minte: imaginile sunt cele mai bune prietene ale restaurantului tău. De aceea, este important să oferi delicii vizuale fanilor tăi și cu fiecare nouă postare un motiv savuros de a veni în restaurant sau de a comanda meniul tău.

Mai mult, nu te îndepărta prea tare de motivul pentru care ai o pagină de Facebook. Nu păcălești pe nimeni. Toată lumea știe că ești un brand și că ești acolo să îți promovezi produsele. În plus, de ce să alungi oamenii care vin pe pagina ta să descopere meniul tău, să comande, să vadă locația ta, să afle părerea clienților tăi. Ține minte asta când vrei să postezi o poză cu un câine adormit, care nu are nicio legătură cu oferta sau meniul tău, au suficienți prieteni în listă care să pună videouri cu câini și pisici.

Un exemplu creativ de bună practică îl găsim de la un brand local.

Pizza 5 Colturi

Nu e doar despre tine, e în primul rând despre ei

Brandul tău, în maratonul lui prin social media spre succes, are fanii săi. De aceea, cursa aceasta este și pentru ei. Ba chiar într-o măsură mai mare decât te-ai aștepta este pentru ei. Dacă nu ar fi clienții tăi, nici brandul tău nu ar fi. Așa că, interacționează cu ei. Postează conținut relevant pentru ei, poze cu meniul, oferte, lasă-i să te cunoască mai bine, cunoaște-i tu mai bine, răspunde la comentariile lor. Iar atunci când se ivește o problemă, acționează, nu doar reacționa, pentru că Facebook-ul funcționează ca o interfață cu clienții tăi. Și cel mai important, nu te lua la ceartă cu fanii tăi. Chiar dacă ai dreptate, vei avea de pierdut ca imagine. Un ultim sfat din această categorie: ștergerea comentariilor nu este niciodată o soluție înțeleaptă.

Iată un exemplu smart prin modul de a răspunde unui comentariu care se dorea răutăcios. Puțină auto-ironie nu strică.

Teo's Kitchen

Folosește toate instrumentele pe care ți le pune la dispoziție facebook-ul

Prezența multor restaurante și cafenele în Facebook se rezumă doar la postări și ignoră toate celelalte instrumente pe care Facebook-ul le pune la dispoziția brandurilor. Unul dintre acestea este tab-ul. Ce este tab-ul și la ce folosește el? Ei bine, este ca o altă pagină în pagina ta de Facebook, pe care fanii tăi o pot accesa să găsească ce vrei tu ca ei să găsească. De la pozele de pe pagina ta de Instagram, până la meniul zilei. Ai fi surprins cât de puține branduri folosesc acest instrument atât de accesibil. De ce să îl folosești? Pentru că îi ajută pe fanii tăi să găsească informația pe care o caută mult mai repede, fără să fie nevoiți să intre în site sau pe alte pagini pentru a putea vedea meniul și prețurile, de exemplu.

E simplu, intuitiv și la îndemână. Mai mult, poate transforma un simplu fan curios într-un client imediat. Un exemplu bun îl avem aici:

Burgerbar

O scurtă recapitulare care să te ajute să îți pui gândurile și obiectivele în ordine.

  1. Fanii tăi intră pe pagina ta să vadă cum arată meniul tău. Produsul, mâncarea sau meniul pe care le oferi sunt vedetele. Deci fii creativ în ceea ce postezi și postează constant.
  2. Facebook este o platformă online de socializare. Socializează. Nu bombarda fanii doar cu oferte și reclame. Răspunde la comentariile lor, interacționează cu ei, cere-le părerea, află ce le place și răspunde la dorințele lor.
  3. Folosește-te de tot ce ai la îndemână ca să îmbunătățești experiența fanilor tăi pe pagina brandului tău. De la postări, la video-uri, la tab-uri.

 

Din fericire, spunem noi, maratonul social media nu are un sfârșit. Este o provocare continuă să îți ții fanii aproape și să îi câștigi mereu de partea ta, dar rezultatele pot fi pe măsură și totul se poate face doar cu perseverență.

Trimite comentariul

+ saptezeci patru = saptezeci cinci