Tu (cu cine) faci newslettering? Cum s-a reinventat newsletterul și a devenit o forță în online

în Marketing

O întrebare rapidă: Știi care e cel mai eficient instrument de marketing online? Dacă te gândeai la Facebook sau Google AdWords, o să ai parte de o surpriză. Deoarece, conform unor noi statistici, email marketingul nu numai că nu a murit, ci e la loc de cinste, printre cele mai bune metode de a atrage clienții.


Acest fapt este posibil fiindcă, odată cu înscrierea la newsletter, oamenii se așteaptă să primească informații și oferte, fiind primul canal preferat de ei atunci când vine vorba de contactul cu companiile și reclamele acestora.

În al doilea rând, de când reach-ul organic a scăzut dramatic pe Facebook, marketerii și-au reîndreptat atenția asupra acestei metode accesibile de a crea vânzări și engagement pe termen lung cu publicul. Iar când media de vizualizare depășește pe anumite domenii 30%, e clar pentru toți că aceasta funcționează. Însă avantajele newsletteringului sunt mult mai multe.

Cu un cost relativ scăzut, sistemul de newslettering îți permite să ai un control mare asupra informației pe care o împărtășești cu lista de contacte. Fie că e vorba de design, stil de scriere sau opțiuni de afișare, mailurile de promovare sunt versatile și lasă loc imaginației tale să intre în acțiune.

Ceea ce ne duce la un alt avantaj, cel al testării. Având o bază de contacte, poți folosi 3, 5, chiar 10 tipuri de newslettere pentru a le trimite mai departe și pentru a studia reacția și mai apoi de a lua decizia care să îți aducă maximul de conversii. În plus, îți poți segmenta audiența, trimițând mailuri diferite tipurilor de consumatori pe care îi ai.

Acum vine fireasca întrebare despre ce trebuie să conțină un newsletter. Răspunsul? O. Singură. Idee. Concentrează-te asupra unui singur mesaj pe care vrei să-l transmiți și apoi fă-l memorabil.

Fie că e vorba de un articol, o ofertă sau un nou produs pe care îl promovezi, ține minte că eficiența lui ține foarte mult de puterea de a spune ”nu” multor idei pe care ești tentat să le introduci în email, pentru a face loc unei singur mesaj clar și concentrat. Cireașa de pe tort este titlul emailului, care îți asigură deschiderea lui sau ignorarea permanentă, așadar asigură-te că e unul de impact.

Mai mult, având în vedere că există o tendință crescătoare în ceea ce privește citirea newsletterelor de pe telefon sau alte dispozitive mobile, ai grijă să fie responsive. Iar fiindcă nu vrei să plictisești, ci să îndemni la acțiune (cumpărare, abonare etc.), cel mai bine este să păstrezi mesajul și formatul cât mai scurt, îndrumând spre exemplu cititorul pe site.

Ai început să faci newslettering, dar treaba nu se oprește aici, pentru că pasul următor este să crești lista de abonați. Iar pentru a crește acest număr, cel mai la-ndemână este să îți creezi o secțiune pe site sau blog unde oamenii se pot înregistra. De asemenea, poți crea un pop-up care să îndemne la abonare, e mai vizibil și cu un impact mai mare.

O altă metodă este să promovezi înscrierea la newsletter pe canalele de Social Media sau prin diverse concursuri pe care le poți realiza. Un sfat este să eviți listele cumpărate, pentru că ele rareori îți oferă un public cu adevărat interesat de business-ul tău.

Evident, ca orice formă de promovare, email marketingul aduce o mulțime de avantaje și beneficii celor care știu să îl utilizeze corect și investesc timp dar și efort. Și, apropo, tu cu cine faci newslettering?

Trimite comentariul

trei × = 12